19 ноември 2017






Моля, отговорете на въпросите с „ДА“ /като потвърждение, ако сте съгласни с твърдението/ или с „НЕ“ /ако не сте съгласни/.
Не се замисляйте дълго. Най – вярна е вашата първа, спонтанна реакция.
Тук верни и неверни отговори няма. Това не е тест за интелигентност.
Въпроси:
1. Обикновено съм в добро настроение, всичко ме радва.
2. Често изпадам в състояние на умора и отпадналост.
3. Често съм тъжен/а/ и нещастен/а/
4. Имам склонност към напълняване.
5. Усещам болки в гърдите и сърцето.
6. Често имам световъртеж.
7. Често животът ми изглежда безсмислен и безнадежден.
8. Прилошава ми, когато видя кръв.
9. Често имам болки в корема/стомаха.
10. Често ми става студено на ръцете и краката.
11. Постоянно страдам от запек или разстройство.
12. Често имам безсъние.
13. Понякога заеквам.
14. Лесно се възбуждам полово.
15. Имам повишени полови нужди.
16. Понякога губя представа за времето, обърквам се.
17. Често сутрин ставам уморен/а, сякаш не съм спал/а.
18. Често ме измъчват угризения на съвестта, склонен съм да се укорявам за постъпките си.
19. Лесно повръщам.
20. Понякога ми се иска да съм мъртъв/а и да съм далеч от всичко.
21. Обикновено нямам настроение.
22. Често ме тревожи сърцебиене.
23. Нямам апетит, често имам гадене.
24. По време на ставане от сън съм потиснат, не ми се живее.
25. Не обичам продължителните усилия.
26. Стомахът и червата ми работят зле.
27. Обливат ме топли вълни.
28. Често страдам от главоболие, главата ми се стяга и притиска.
29. Не мога да напълнея, въпреки, че се храня добре.
30. Не изпитвам удоволствие от полово общуване.
31. При пътуване със самолет, влак, автобус повръщам.
32. Лесно и силно се изпотявам.
33. Като дете съм се изпускал по малка нужда в леглото.
34. Имам затруднения в сексуалното общуване.
35. Казват, че имам слаби нерви.
36. Лесно се изчервявам.
37. Често дишам тежко.
38. Лесно се дразня и нервирам.

Ключ към резултатите от теста:
1. За да отчетете резултата показващ нивото вегетативно разстройство, пребройте на колко от следните въпроси сте отговорили с „ДА“: 4; 5; 9; 10; 11; 13; 14; 15; 19; 22; 23;26; 27; 29; 30; 31; 32; 33; 34; 36; 37;
Всеки въпрос отбелязан с „ДА“ се равнява на 1 точка.
Резултати:
До 7 точки: Няма отчетени психосоматични проблеми.
До 10 точки: Ако имате до 10 точки има първоначални сигнали на психосоматика от тревожния спектър. Обърнете внимание на действителността, в която се намирате. Има ли хора и/или събития, които оставят трайни негативни емоции във вас? Имате ли неразрешен конфликт – личен или професионален, който ви създава траен дискомфорт? Има ли взаимоотношения, които ви притесняват? Ако откривате отговорите в тези въпроси, помислете как да прекратите вредните влияния. Ако не откривате отговорите или нямате решение за промяна на взаимоотношенията и ситуациите, консултирайте се с психолог, за изясняване на причините за симптомите.
Над 10 точки: Имате психосоматика, която ви предупреждава са сериозен емоционален проблем, който е възможно да повлияе на физическото ви здраве и да наруши социалния ви живот. Потърсете вашия психолог, психотерапевт работещ с тревожни разстройства и започнете психотерапевтичен процес.
2. За да отчетете нивото на неврастения пребройте на колко от следните въпроси сте отговорили с „ДА“: 2; 6; 8; 12; 16; 17; 25; 28; 35; 38;
Всеки въпрос отбелязан с „ДА“ се равнява на 1 точка.
Резултати:
До 6 точи – Няма отчетени психосоматични проблеми.
От 6 до 9 точки – има първоначални сигнали на психосоматика от тревожния спектър. Консултирайте се с психолог, за изясняване на причините за симптомите.
Над 9 точки – Имате психосоматика, която ви предупреждава са сериозен емоционален проблем, който е възможно да повлияе на физическото ви здраве и да наруши социалния ви живот. Потърсете вашия психолог, психотерапевт работещ с тревожни разстройства и започнете психотерапевтичен процес.

3. За да отчетете нивото на тревожно – депресивно състояние пребройте на колко от следните въпроси сте отговорили с „ДА“: 3; 7; 18; 20; 21; 24;
Всеки въпрос отбелязан с „ДА“ се равнява на 1 точка.
Резултати:
До 4 точки – няма данни за тревожно – депресивно състояние.
От 4 до 5 точки – има първоначални сигнали на психосоматика от тревожния спектър. Консултирайте се с психолог, за изясняване на причините за симптомите.
Над 6 точки – Имате психосоматика, която ви предупреждава са сериозен емоционален проблем, който е възможно да повлияе на физическото ви здраве и да наруши социалния ви живот. Потърсете вашия психолог, психотерапевт работещ с тревожни разстройства и започнете психотерапевтичен процес.
! Скалата за измерване на тревожно – депресивното състояние не е силно чувствителна. Вероятно е да има чувствителна грешка в резултата.