14 май 2019



За да можеш да се довериш на друг, първо трябва да се довериш на себе си.
Да се довериш на себе си или на другите е път на уязвимост и смелост.

„ Аз не ти се доверявам” нищо не обяснява. 
Това е празна обратна връзка. 
От тези думи нищо не мога да почерпя. 
Това звучи обидно.

 Какво да направя, за да променя това?

Да разбера доверието.

Какво значи доверието към другите и към себе си?

Да се доверя на другите

Граници. Ти уважаваш моите граници и когато на теб не ти е ясно как можеш и не можеш за постъпваш с мен – ти задаваш въпрос. Ти можеш да кажеш не.

Надеждност. Ти правиш това, което обещаеш. Отчиташ собствените си ограничения и компетенции, за да не обещаваш повече от това, което се в състояние да изпълниш . Довеждаш до край нещата, умееш да приоритизираш.

Отговорност.  Ти признаваш своите грешки, извиняваш се,  ако е необходимо поправяш нещата.

Тайна. Не споделяш информация и опитност, ако  не ти е разрешено. За мен е важно да зная, че ти пазиш моите тайни и не ги разказваш на останалите.

Цел и пълнота. Ти избираш действието, а не комфорта. Ти предпочиташ това, което чувстваш за правилно пред веселото, лекото и бързо достижимото. Ти изпълняваш обещаното.

Отказ от оценки. Аз мога да те моля за това, което ми е необходимо, а ти можеш да молиш за това, което е нужно на теб. Ние няма да оценяваме този, които моли за помощ като слаб, а даващия като силен.

Великодушие.  Ти ще се постараеш най-щедро да изтълкуваш моите намерения, думи и действия. Ти вярваш, че всеки прави най-доброто на което е способен.



Да се доверя на себе си

Граници. Отстоявам ли своите граници? Говоря ли за това, как можи и как не бива да се постъпва с мен?

Надеждност. Съблюдавам ли договореностите? Обещавам ли това, което мога да изпълня?

Отговорност. Признавам ли, че вината е моя, когато действително е моя? Отговарям ли за своите действия?

Тайна. Уважавал ли чуждите тайни? Споделям ли с другите само това, което имам право да споделя?

Цел и пълнота. Съвпадат ли моите думи с делата ми? Действам ли, когато чувствам, че е наистина важно?

Отказ от оценки. Моля ли за това, което ми е нужно? Оценявам ли този, които моли за помощ?

Великодушие. Благородно ли постъпвам със себе си?  Тълкувам ли своите действия, намерения и думи с добро сърце?

И така, седиш си с този списък и знаеш, защо на някой не му се получава доверието. Не защото човекът е неподходящ, а защото ето такива неща са неприемливи за него. И това е.  Особено неудобно е , ако този човек съм аз самата. Защото много неща трябва да бъдат променени във връзката със себе си, ако не се себедоверявате.